cik . eyda . dreaming




Haa??apa?? Polis dh Start Mengundi?
23 April 2013 | 4:45 PM | 0 Sweet Hearts

assalammualikum..hye awk dan awak semua...hey hey jangan gelabah lagi..sat sat..cer pikir scara rasional...opssss *sejak bila aku cakap pasal politik neh??* belom lagi naaa..tapi tajuk mcm ye2 je kan..memang lah yaaa! xcaya?? nah i bgtau uolls yee;)

SALAH seorang sahabat seorang anggota Polis mendakwa telah diarahkan untuk mengundi hari ini meskipun difahamkan tarikh pengundian awal sepatutnya ialah pada 30 April 2013 (lima hari sebelum tarikh undi awam). 



Sahabat ini turut mendedahkan bukti kertas undi yang tertera nama dan lambang parti calon yang bertanding di kawasannya.

Kalau dilihat dari nama yang tertera, ia menunjukkan sahabat ini mengundi di Parlimen Setiawangsa, di mana calon KEADILAN di parlimen tersebut adalah Ibrahim Yaacob manakala calon BN, Ahmad Fauzi Zahari.



Berikut mesej yang dihantar oleh beliau:

PERHATIAN!!!
Salam admin,minta jasa baik admin ambil berat ap yg saya ingin smpaikn ni.. Hari ni telah bermula undi pos bg anggota PDRM ,di sini sy nk bgtau beberapa perkara

1) Undi pos sepatutny bermula 3 hari awal dr undi awam tp skrg ni baru berapa hari bulan 

2)Undi tnpa ada pemerhati dari spr,hnya kantung undi sahaja yg ada 

3)Kertas undi ada no siri

4)Sebelum pangkah undi,terdapat borang yg sudah tertera nama pengundi beserta no ic dan no siri yg sama dgn kertas undi 

5)Borang tersebut dimasukkan bersama kertas undi ke dalam sampul sebelum digam dan dimasukkn ke kantung undi 

6)Undi tak rahsia langsung,siap ada no siri,kwn2 ada kiri kanan,bersepah2 undi..tiada tmpat khas utk mengundi!!

Harap admin dpt sebarkan n bangkitkn perkara ni,n dpt segera sampaikn ke pucuk pimpinan PR,mintak tolong sgt2..

*heiiip2 i tolong copykan je;) jangan marah naa..sharing is caring kan..tapi,kalau ada org prtikaikan itu fitnah smata2..mungkin juga x kan?? dah terang2 kan BORANG tuh..xkn pengundi ada masa lak nk type surat utk diri sndri dan wat keje gila ni kan??tetttttttttt..kalau wa lah kan,memang xhadap lah nk type borang tuh..haha tettttt papai


0 Sweet Hearts(s)